A weboldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ. Adataid teljes biztonságban kezeljük. Engedélyezed a sütik használatát?
Termékek Menü
Épp itt jársz: > Kezdőlap >

A köredzés !

A köredzés !

Akár testsúlycsökkentés, akár állóképesség javítás, vagy a fittség megtartása a cél, a köredzés nagyszerű módszer mindegyik esetén. Sokan előszeretettel alkalmazzák szálkásítás idején az intenzitás és a zsírégetés fokozása érdekében, de érdemes beiktatni akkor is, ha egy kis változatosságra vágysz. 

Tovább olvasom!

Mi is a köredzés?

Köredzésnél többféle gyakorlatból végzel egymás után pihenő nélkül 1-1 sorozatot. Az intenzitás növelése érdekében 1-1 sorozat lehet aerob jellegű gyakorlat, akár magas intenzitású is. Ha minden előírt gyakorlatból megvan az 1 kör, akkor jöhet a rövid pihenés (bár el is lehet hagyni, ha más-más izomcsoport dolgozik), és jöhet a következő kör. Ha egy kört 15 perc alatt megcsinálunk, egy edzésen akár 3 kör is le tud menni 1 óra alatt bemelegítéssel és nyújtással.

Módszerek

Millióféleképpen variálhatod az edzéseket. Végezheted ugyanazt a köredzést akár heti háromszor, ha minden testrészre van benne gyakorlat, de akár a tipikus súlyzós edzéseknél, szétszedheted izomcsoportok szerint is. Beiktathatod hétvégi átmozgatás céljából a teljes testes verziót. Gyakran alkalmazott módszer az időalapú verzió is, amikor egy adott gyakorlatot meghatározott ideig végeznek. Pl 30 másodpercig fekvőtámasz, 30 másodpercig guggolás, 30 másodperc ugrálókötelezés stb.

Otthon végezhető köredzés kezdőknek

Bemelegítés gimnasztikai gyakorlatokkal kb. 5 perc

Négyütemű fekvőtámasz 15 db (zárt állásból indít, guggolótámasz, fekvőtámasz, guggolótámasz, zárt állás)

Vállból nyomás állva 15 db

Tolódzkodás két pad között 20 db

Ugrókötelezés 2 perc

Padra lépés 15-15

Bicepsz súlyzóval 15 db

Evezés súlyzóval 15 db

ugrókötelezés 2 perc

Sétálós kitörés 30 lépés

Lábemelés fekve 20 db

Teljes felülés 20 db

Köredzés edzőteremben haladóknak lábra

Bemelegítés laza futással 5 perc

Guggolás 20 db

Combhajlító 20 db

Szobabicikli 3 perc intenzíven

Felhúzás 20 db

Combfeszítő 20 db

Futás 3 perc

Tartalomhoz tartozó címkék: blog
blog comments powered by Disqus